روسیه و بلاروس استفاده ابزاری غرب از فشار اقتصاد را تقبیح كردند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، مدودیف و لوكاشنكو روز جمعه با صدور بیانیه مشتركی اعلام كردند: توسل به چنین اقداماتی ضمن ایجاد موانع تجاری، همكاری های اقتصادی را مخدوش كرده و امنیت اقتصادی را دچار مشكل می سازد.

روسای جمهوری روسیه و بلاروس همچنین هشدار دادند كه اقدامات یكجانبه غرب در اعمال تحریم های اقتصادی به همكاری های سازنده میان كشورها آسیب زده و همگرایی در چارچوب اتحادیه اوراسیا را تهدید می كند.

بیانیه مشترك روسیه و بلاروس حاكی است: مهمترین تاثیر سوء فشارهای اقتصادی غربی این است كه شهروندان كشورهای تحریم شده دچار زحمت می شوند.

روسای جمهوری روسیه و بلاروس همچنین تاكیدكردند كه رفع اختلافات بین المللی تنها از طریق گفت و گوی برابر و رعایت اصل احترام متقابل میسر است.

آمریكا و اتحادیه اروپا پس از انتخابات دو سال قبل بلاروس كه به انتخاب مجدد لوكاشنكو و شكست رقبای غربگرای وی انجامید، تحریم های یكجانبه علیه مینسك برقرار كردند كه بر اساس یكی از مفاد آن سفر 200 تن از مقام ها و شخصیت های دولتی بلاروس به كشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع و حساب های بانكی شان مسدود شده است.

در نشست هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است اسامی 135 نفر دیگر از مقام های مینسك به فهرست تحریمی بروكسل افزوده شود.

الكساندر لوكاشنكو نسبت به عزم مینسك برای واكنش تند به هر گونه تحریم جدید احتمالی از سوی غرب هشدار داده است.

اروپام/518 ** 1574





:: برچسب‌ها: ماکرو , ابرها , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: